3. helmi, 2017

Teksti

                               "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;

              mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
 
  Oli vuosi 2015 ja kesä. Hiki valui talkootyömaalla Imatralla, kun hirret loksahtelivat paikalleen nätisti. Immolan kuuluisan lentokentän päässä oleva Niemilampi pyöri jo kutsuvasti mielessä ja virvoittava vesi veti puoleensa. Käviköhän se Aadolfikii viilentääs itteensä kyseisessä lammakossa, kun pyörähti joskus 1900-luvulla savuavine lentsikanjarruineen moikkaas Mannerheimii . Se on kuulemma legendaa, et Kaukopään tehtaan piipunkii ois yrittäny katkasta, mut se ei oo myytti, että nokialaiseni söi kolme vesileipää, ennenkuin hukkui kylläisenä Niemilammen pohjamutiin jotain kolme ja puol vuotta takaperin. Ei oo puheluja siihen luuriin enää tullu senjälkeen, ja se on faktaa!
 
  Olin sopinu kahen kaverini kaa tärskyt siksi illaksi lentokentälle, koska sama harrastus piti meijät pilvissä. Ratio-ohjattavat lenskarit laitettiin taivaalle pörräämään ja pientä ilmataisteluu siinä viritettiin. Kalle oli Uskossa, mutta yks tärkee assii sillä oli vielä työn alla ja Jeesuksen käsky kuuluikin, että kasteen hautaan olis syytä ojentautuu viivyttelemättä! Olin mielessäni jo pari vuotta Rukoillu, että saisin yhen ihmisen kastaa, ennenkun täältä ikuisuuteen lähetään. Mikko oli kans pitkän linjan Uskis ja Kallelta sitten kysyttiinkin, tahtosko hää nyt ojentautua Mestarin viitoittamalle polulle ja tää polku veis tällä kertaa johonkii ja se joku on Niemilampi ja Raamatunmukanen upotuskaste.
 
  Kyllähän Kallen pää oli muutaman kuukauven ikäsenä pesty ja oli siinä varmaankin lapsikitit ainakii lähteny, mut ei se niin avuttomana vielä ollu kerinny synnissä rypemään taikka ymmärtämään tehä mistään Parannusta. Usko tulee kuulemma kuulemisesta, ni oisko sitä vettä korviin päässy samalla luiskahtamaan. Itellä se vesi lähti pois vasta rippileirillä,pappismiehen ravistaessa kunnolla, kun olin niin tuhma, etten niitä leimoja ollu hankkinu valmiiks "passiin" ,eli olin luistanu velvollisuuksista laiskuuttani ja naimalupani ei ollu saava lainvoimaa, ennenkuin opettelisin Psalmin 23 ulkoa. Äkkiäpä se jäikin mieleeni ja pääsin vapauteen onnellisena, vaikkakin muiden jälkeen. Ne toiset oli hoitanu leiviskänsä asiallisesti ja olivat jo varmaan ettimässä puolisoa itselleen
 
  Lennokit alas, katseet ylös, Kalle veden alle Jeesuksen Kristuksen Nimeen ja Uusi luomus ponnahti pinnalle. Rukoiltiin vielä siinä lämpimässä saunassa ja Siunailtiin toisiamme. "Ei se, joka kuulemma kuulee, vaan se, joka tekee Herran Jeesuksen Sanojen mukaan on Todellinen Opetuslapsi ja Kalle oli ny semmonen
 
Tähän väliin vois heittää: https://www.youtube.com/watch?v=cPk1kG0PuGE
 
 
  Ajelin sit iltamyöhällä vanhempieni mökille ja yks ainut auto tuli vastaan ja rekkarissa oli KOR-117
Mitähän tuo rekisteröinti mahtaa sisältää, mietin syvällä mielessäni ja ehkä Taivaan Isä oli rekisteröinyt puuhani ja halusi puhua "aasin suulla" aasille? Tarkistinpa heti Sanakirjasta kohdan ensimmäinen Korinttolaiskirje, ensimmäinen luku ja jae 17:
 
 "Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."
 
  Kylläpä iski synnintunto ja pyytelin Anteeksi karmeaa mokaani,Totisen  Parannuksen paikka! Olin nimittäin unohtanut ihan kokonaan kertoa ILOSANOMASTA talkootyömaalla.Päätyöni näyttäs näköjään olevan julistustyö, eikä uittaminen
Heti seuraavana päivänä otinkin asiakseni kertoa Pelastuksesta talkooväelle ja kuuluvalla äänellä saivat naapuritkin osansa Evankeliumista.Usko Herraan Jeesukseen Pelastaa ja seuraamalla Mestaria työmaalla, joka on siellä, mihin Jeesus meidät milloinkin lähettää, ni hommat hoituu asianmukaisestija prikulleen oikein !!!
 
  Saatanpa "Rakkaasta" perintöfiiatistani jotain ensi kerralla kertoa, kun Jumala on kehottanu kertomaan etiäpäin, mitä Hää meijän Elämään on tuonu. Ei passais kuulemma pantata itsellään puun antimia, vaan tarjoilla toisillekin maisteltavaksi. Eihän sitä tiijä kauniista Avo-kaadostakaan sannoo paljon päältäpäin mithään, ennenko puristelee, tunnustelee, pyörittelee, ottaa kaksteräsen veihen ja halkasee. Maistaa täytyy ja se onkii sit jokaisen henk-kohtanen assii, tykkääkö mimmosist hetelmist vaiko eikö?
Jokainen saa arvostella puun antimet!
  Jos ol mädät sisuskalut, ni eiko avo-kaato ja hakkuu-aukko
 
 
jk. huomioi kohta 2min ja 10 sekunttia!  😉